Výstavy probíhající mimo Galerii Hollar:
HOLLAR – napříč generacemi | Středočeské muzeum v Roztokách u Prahy
Aphrodíté TODAY | Athény, G. Gounaropoulos Museum
Předchozí výstava: Silkscreen Blues
.
LA FORME D’IMPRESSION
matrice jako projekt, artefakt či koncept v paměti počítače
~
Pavla Aubrechtová, Šimon Brejcha, Jana Budíková, Vladimír Gebauer, Jiří Hanuš, František Hodonský, Xénia Hoffmeisterová, Pavel Hora, Said Ismail, Zbyněk Janáček, Jarmila Janůjová, Ditta Jiřičková, Robin Kaloč, Jan Kavan, Bedřich Kocman, Jan Kocman, Markéta Králová, Matěj Lipavský, Ondřej Michálek, Pavel Piekar, Miloslav Polcar, Lubomír Přibyl, Zuzana Růžičková, Jaroslava Severová, Marek Sibinský, Aleš Svoboda, Jana Šindelová, Filip Trnka, Martin Velíšek, Lenka Vilhelmová
~
10. 11. – 4. 12. 2022
kurátorský tým: Miloslav Polcar, Jana Šindelová, Vilma Hubáčková
* ST 16. 11. 2022 v 17 h | KOMENTOVANÁ PROHLÍDKA s kurátory, diskuse s autory
* ČT 24. 11. 2022 v 17 h | NÁVŠTĚVA LITOGRAFICKÉ DÍLNY ŽITNÁ s Filipem Trnkou / počet míst je omezen, proto prosíme všechny zájemce o včasné přihlášení se na katerina.markova@hollar.cz
Výše zmíněné aspekty přemýšlení o grafických matricích zobecňuje historický francouzský termín „la forme d’impression“, který jako kdyby předjímal budoucí vývoj tiskové formy směrem k autonomii. Matrice není jenom hmotný objekt, ale také nositel informace a zdroj uměleckého působení na diváka.
(Vilma Hubáčková)